Вік учасників: 10-12 років
1. Творче завдання
Дайте розгорнуті відповіді на запитання: у чому полягає актуальність поданих нижче рядків із віршів Т. Шевченка? Чи погоджуєтеся Ви з думками українського поета?
1. Не дуріте самі себе,
Учітесь, читайте,
І чужого научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
2. …хто матір забуває,
Того Бог карає,
Того діти цураються,
В хату не пускають.
24 бали
Вік учасників: 13-14 років
1. Творче завдання
Напишіть твір-роздум (максимальний обсяг: 2 стор.) на тему «Шевченків «Кобзар» – поетичний літопис буття українського народу», у якому обґрунтуйте думку про те, що Шевченків «Кобзар» засвідчив появу першого великого поета в Україні.
У творі-роздумі використайте однорідні означення, відокремлені додатки, називні односкладні речення, цитати із творів Т. Шевченка.
24 бали
Вік учасників: 15-16 років
1. Творче завдання
Напишіть твір-роздум (максимальний обсяг: 2,5 стор.), у якому доведіть або спростуйте думку Івана Франка: «Кавказ» — найкраще свідоцтво могутнього, всеобіймаючого, щиролюдського почуття нашого поета».
У творі-роздумі використайте риторичні запитання, безособові односкладні речення, складнопідрядні речення з підрядними наслідковими, цитати із творів Т. Шевченка.
24 бали
Вік учасників: 17-19 років
1. Творче завдання
Поміркуйте над такими словами Олеся Гончара: «Шевченко – це той, хто живе в кожному з нас. Він &‐ як сама душа нашого народу, правдива і щира...».
Напишіть твір-роздум (максимальний обсяг: 3 стор.) із назвою «Шевченко – це той, хто живе в кожному з нас», у якому доведіть або спростуйте думки українського письменника.
У творі-роздумі використайте порівняння, складнопідрядні речення з підрядними умови та мети, цитати із творів Т. Шевченка.
24 бали
Студенти коледжів
1. Творче завдання
Відомий російський письменник, публіцист і критик Олександр Іванович Герцен так оцінив значення творчості Т. Шевченка: «Він тим великий, що він — цілком народний письменник».
Підтвердьтеабо спростуйте цю тезу російського літератора. Аргументуючи думки, покликайтеся на поетичні твори Т. Шевченка. У тексті використайте відокремлені означення й відокремлені додатки. (Обсяг роботи: до 3 стор.).
24 бали
Студенти університетів та академій
1. Творче завдання
Поміркуйте над такими словами Павла Грабовського про українського Кобзаря: «Невмираючий дух поета, як і раніше, витає над рідною Україною, невмовкаюче роздається його віще слово і сіє на народній ниві живе насіння оновлення».
Напишіть твір-роздум (максимальний обсяг: 3 стор.) із назвою «Невмираючий дух Шевченка», в якому наведіть аргументи, які б підтверджували думку українського письменника.
У творі-роздумі використайте складні речення з різними видами синтаксичного зв’язку, складнопідрядні речення з підрядними допустовими та наслідковими, цитати із творів Т. Шевченка.
24 бали